Okres przedświąteczny to gorący czas dla dystrybutorów i sprzedawców drzewek choinkowych. Dlatego wymaga, aby dokładnie się do niego przygotować, aby uniknąć niechcianych i niespodziewanych sytuacji. Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek dla wszystkich sprzedawców drzewek choinkowych.
Asortyment drzewek choinkowych – na co zwrócić uwagę?
Niezaprzeczalnie wśród najchętniej wybieranych drzewek choinkowych plasują się: jodła kaukaska, świerk srebrny i świerk pospolity. Wszystkie wskazane gatunki drzewek charakteryzują się pięknym i gęstym igliwiem – świerk srebrny dodatkowo niebiesko-srebrnym kolorem – oraz intensywnym zapachem, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie świąt. Jednak wybierając u plantatora asortyment do swojego punkt stacjonarnego warto zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy.
Po pierwsze upewnij się, że drzewka choinkowe są dystrybuowane ze sprawdzonych plantacji, które dodatkowo wykorzystują ekologiczne nawozy oraz czy drzewka spełniają standardy jakości – mają gęste igliwia, intensywny kolor i nie są przesuszone. Po drugie warto urozmaicać asortyment w swoim punkcie sprzedaży, szczególnie, że wymagania klientów rosną. Dlatego warto zdecydować się na kilka rodzajów drzewek choinkowych w różnych wielkościach, aby klient miał z czego wybierać – również w zakresie cen.
Należy sprawdzać skąd pochodzi wskazany asortyment drzewek choinkowych. W przypadku jodły kaukaskiej dystrybucja powinna pochodzić z Danii bądź Holandii są to najlepsze tereny pod jej uprawę ze względu na morski klimat oraz glebę, świerk pospolity oraz srebrny mają odpowiednie warunki w Polsce.
Co powinno się znaleźć w twoim punkcie sprzedaży?
Najważniejsze są potrzeby konsumentów to one kreują trendy i popyt na rynku. Obecnie jest ukierunkowanie na jodłę kaukaską względem, choćby świerku srebrnego. Coraz więcej klientów wybiera również mniejsze drzewka choinkowe. Zrozumienie ich potrzeb pozwoli dostosować asortyment. Z pewnością na stoisku stacjonarnym nie powinno zabraknąć:
- jodły wyższej klasy, najlepiej klasy ekstra lub standard,
- jodły niższej klasy, standard, economy lub market,
- świerka pospolitego, srebrnego ewentualnie kłującego,
Związane jest to z faktem, że innego drzewka będzie poszukiwał klient udający się pod sklep przy supermarkecie, a inny asortyment będzie go interesował w punkcie przy ekskluzywnej galerii handlowej czy profesjonalnym sklepie ogrodniczym. Dlatego różnorodność jest podstawą, również w zakresie cen.
Nie ma jednak jednej sprawdzonej recepty, liczy się przede wszystkim doświadczenie i podejście do klienta. Pamiętać należy jednak, że w miejscach, w których klienci nastawieni są na okazje cenowe lub mają mniejszy, portfel najlepiej sprawdzą się – jodły economy, klasa standard lub jodła market. W zupełności wystarczy również, że na twoim placu sprzedażowym znajdą się też choinki o różnych wysokościach. Dzięki czemu każdy typ klienta znajdzie w asortymencie drzewko choinkowe w możliwym dla niego budżecie.